.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزير كشور از اعزام هياتي از طرف رئيس جمهور براي رفع ‌مشكل مازندران خبر داد
وزير كشور از اعزام هياتي از طرف رئيس جمهور براي رفع ‌مشكل مازندران خبر داد

وزير كشور از اعزام هياتي از طرف رييس جمهوري به مازندران براي رفع مشكلات مردم اين استان و تامين گاز و اقلام ضروري آنها خبر داد.

"مصطفي پورمحمدي" عصر چهارشنبه در پايان جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه، در گفت و گو با خبرنگاران تصريح كرد: خوشبختانه علي‌رغم موج سرما كه از نظر شدت و فراگيري در دهه‌هاي اخير جزو قوي‌ترين و شديدترين توده‌هاي هوا بوده است، كمترين خسارات و تلفات را داشته‌ايم.
پورمحمدي يادآور شد كه اين توده هوا بيش از ‪ ۲۴‬استان كشور را تحت پوشش قرار داده بود و دماي هوا در برخي از شهرها به زير ‪ ۲۸‬درجه زير صفر نيز رسيده بود.
همچنين در بسياري از مناطق كوهستاني، ارتفاع برف به بيش از سه متر و در برخي مناطق مسكوني جنوب و جنوب شرقي كشور به يك متر نيز رسيده بود.
 آمار تلفات: ‪ ۱۱‬نفر وزير كشور درعين‌حال افزود: خوشبختانه اغلب راه‌هاي مواصلاتي و بزرگراه‌ها باز شده‌اند و با تحمل و همراهي مردم، كمترين عارضه محيطي و جاني را داشته‌ايم، به طوري كه كل تلفات جاده‌ها در روزهاي اخير كه بر اثر سرما و برف جان خود را از دست داده‌اند، حدود ‪ ۱۱‬نفر بوده است.
همچنين بالغ بر ‪ ۶۰‬هزار نفر نيز در جاده‌ها متوقف شده بودند كه با همراهي نيروهاي كمكي و امداد به پناهگاه‌ها و يا نزديك‌ترين شهرها منتقل شدند.
پورمحمدي گفت: بيشترين تعداد مسافران در راه مانده در استان‌هاي مركزي و قزوين بود كه كار انتقال آن‌ها انجام شده و در حال حاضر عمده راه‌هاي مواصلاتي پاك‌سازي و باز شده است. وزير كشور با اشاره به افزايش بي‌سابقه مصرف گاز طي روزهاي اخير گفت: فقط در روز جاري، ‪ ۱۱۵‬ميليون مترمكعب افزايش مصرف گاز نسبت به روز مشابه در سال گذشته داشته‌ايم كه اين ميزان مصرف معادل مصرف روزانه گاز در چند كشور است.
پورمحمدي با بيان اينكه امروز بالغ بر ‪ ۴۶۰‬ميليون متر مكعب گاز در كل كشور مصرف شده است، گفت: در حال حاضر عمده مشكل كمبود گاز فقط براي دو درصد از مصرف‌كنندگان كه حدود ‪ ۳۰۰‬هزار خانوار هستند، وجود دارد كه اين تعداد خانوار با قطعي پيوسته يا مقطعي گاز روبه‌رو هستند.
وي خاطرنشان كرد كه مشكلي براي توزيع نفت سفيد و گازوئيل نداريم و تنها در برخي از مناطق خودروهاي انتقال سوخت براي جابه جايي سوخت با مشكل مواجهند كه اين مساله را نيز از طريق خطوط راه‌آهن حل خواهيم كرد.
پورمحمدي با اشاره به اقدامات وزارت نفت و شركت ملي گاز براي تامين سوخت مورد نياز مردم گفت: براي تامين گاز برخي از شهرها، مجبور به تعطيلي چند كارخانه و مجتمع بزرگ صنعتي شده‌ايم، تا مشكل گاز اين شهرها حل شود.
مشكل با تركمنستان باقي است گاز از كشور ديگري تامين مي‌شود وزير كشور همچنين خبر داد كه مشكل واردات گاز از كشور تركمنستان، هنوز رفع نشده و قرار است شركت ملي گاز و وزارت نفت، كمبود گاز در استان‌هاي شمالي كشور را از كشور ديگري تامين كند.
پورمحمدي با اشاره به گستردگي و شدت حادثه پيش‌آمده ، گفت: با توجه به فراگيري سامانه، تعداد تلفات انساني و آسيب به شهروندان و خسارات غيرقابل جبران به مناسبات اقتصادي و سرمايه‌هاي خصوصي و دولتي در كمترين سطح ممكن بوده است.
وزير كشور در ادامه مشكل كمبود پخت نان در شمال كشور را چندان قابل توجه ندانست و گفت: برخي از نانوايي‌ها به دليل كمبود گاز نگراني داشتند و پخت نان را محدود كرده بودند. به همين دليل وزارت بازرگاني با فعال كردن برخي از مجتمع‌هاي نان صنعتي و اختصاص بيشتر نان به نانوايي‌ها، اين مشكل را در روزهاي آينده حل خواهد كرد.
وي افزود: نانوايي‌هاي برخي از مناطق را به صورت دوسوخته فعال نگه داشته‌ايم و در برخي از مناطق از شهرهاي ديگر براي تامين نان مناطق آسيب‌ديده كمك گرفته‌ايم. وزير كشور در پاسخ به سوال ديگري درباره تعطيلي مدارس و ادارات دولتي درروز پنج‌شنبه نيز گفت: به‌دليل اين‌كه مدارس از روز دوشنبه تعطيل بوده‌اند و آماده و گرم كردن مدارس براي روز پنج‌شنبه نياز به وقت و هماهنگي‌هاي زيادي داشت لذا تصميم گرفته شد، كليه مقاطع تحصيلي آموزش و پرورش از ابتدايي تا پيش‌دانشگاهي در روز پنج‌شنبه تعطيل باشد.
پورمحمدي خاطرنشان كرد كه هيچ تصميمي در مورد ادارات دولتي در استان تهران گرفته نشده است و ادارات دولت بايد طبق قانون بعد از وقت اداري، كليه دستگاه‌هاي گرمايشي خود را قطع كنند و در ساعات اداري نيز در مصرف برق و گاز صرفه‌جويي داشته باشند.
وزير كشور، ميانگين صرفه‌جويي گاز در روزهاي گذشته را بيش از چهار ميليون مترمكعب بيان كرد و گفت: با محدودسازي مصرف برق نيز معادل ‪۱۱‬ ميليون مترمكعب گاز صرفه‌جويي شده است. پورمحمدي در پاسخ به اين سوال كه به اقدامات صورت گرفته در برابر توده هواي سرد و حوادث پس از آن و اقدامات ستاد حوادث غيرمترقبه چه نمره‌اي مي‌دهيد؟ گفت : عملكرد مديريت كشور و مسوولان مربوطه در اين زمينه بسيار خوب بوده است و همه وظايف خود را انجام داده‌اند.
وزير كشور با بيان اينكه ما قابليت پيش‌بيني ميزان بارندگي، حجم و زمان دقيق آن را نداشته‌ايم، افزود: : به عنوان مثال در استان قزوين، كمترين ميزان بارش را داشتيم، اما با يك گردباد روبه‌رو بوديم كه همه امور را مختل كرد و ما در آن منطقه دچار بحران شديم و بلافاصله نيز بارش شديد برف همه چيز را معطل نگه داشت.
گرفتاري ‪ ۶۰‬هزار نفر عدد بزرگي نيست وزير كشور با بيان اين‌كه برنامه‌هاي پيشگيرانه خوبي در زمينه مواجهه با اين ميزان بارش برف صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: در مقابل جمعيت ‪۷۰‬ ميليوني كشور، گرفتاري ‪ ۶۰‬هزار نفر در راه‌ها عدد بزرگي نيست.
پورمحمدي به نكته جالبي اشاره كرد و آن اينكه تلفن‌هاي موبايل در برخي از راه‌ها و جاده‌هاي كوهستاني سبب شد، جان بسياري از هموطنان كه در برف گرفتار شده بودند، نجات پيدا كنند. وزير كشور همچنين از تهيه وسايل گرمايشي كوچك براي منازل شمال كشور كه بيش از دو روز است با قطعي گاز مواجه شده‌اند، خبر داد و گفت: از هلال احمر و وزارت بازرگاني خواسته‌ايم تا براي اين منازل وسايل گرمايشي كوچك را تامين كنند.
پورمحمدي با اشاره به موج جديد سرما كه از روز جمعه در كشور آغاز مي‌شود، گفت: طبق اطلاع سازمان هواشناسي، اين موج سرما حدود چهار درجه نسبت به موج سرمايي كه در روزهاي اخير پشت سر گذاشته‌ايم، گرم‌تر است و اميدواريم با همكاري‌هاي صورت گرفته با وزارت نفت و شركت ملي گاز، حداقل قطعي گاز را در هفته آينده داشته باشيم. ‪ ۱۰‬درصد كاهش مصرف وزير كشور با اشاره به اهميت كاهش مصرف گاز در بين مردم، تصريح كرد: به هيچ وجه موضوع برف و سرما و مشكل فعلي كشور مطرح نيست، بلكه حجم فعلي مصرف گاز به صورتي است كه با ادامه اين روند، امكان تامين سوخت وجود نخواهد داشت.
اگر بتوانيم مصرف را در همه چيز حدود ‪ ۱۰‬درصد كاهش دهيم با كاهش روزانه حدود ‪ ۲۰‬ميليون متر مكعب گاز در سراسر كشور مي‌توانيم، حدود ‪ ۵۰‬ميليون مترمكعب گاز در كشور ذخيره كنيم و حتي قطعي گاز برخي از صنايع را نيز جبران كنيم. يكي از خبرنگاران از وزير كشور درباره حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دليل حضور وي پرسيد در جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه كه وي پاسخ داد: ايشان مدير اطلاع‌رساني ستاد حوادث غيرمترقبه هستند و بايد در جريان همه اقدامات صورت گرفته باشند، تا اگر قرار باشد، رسانه‌ها در اين مورد توجيه شوند، اطلاعات لازم را در اختيار داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.